Workshop: cursus startende ondernemer in de praktijk

OPTIMAAL FISCAAL RENDEMENT VIA EDUCATIE
Uw PraktijkSituatie leert u in ons Starterstraject.
Wij delen graag onze PraktijkKennis met U !

    voor ondernemers door ondernemers

Mét up-to-date hand-out
Als startende ondernemer en werkgever komt er veel op u af en daarom bieden wij praktijk gerichte cursussen bedrijfsadministratie aan. De Workshops omvatten Bijblijfcursus, Doorstarttraject, Starterstraject. Deze bestaan uit een geüpdate hand-out met nuttige informatie. De mutatiesnelheid van wet- en regelgeving is dermate hoog dat er gewerkt wordt met een losbladig systeem. Iedere ondernemer kan op elk moment instappen. U wordt individueel begeleid en het is heel praktijk gericht.
Het met bedrijfseigen materialen werken maakt het voor u beter tastbaar.
PLUSPUNTEN: 

      • Geen voorkennis nodig
      • Individuele begeleiding
      • Losbladig geüpdatet hand-out
      • U bespaart uw administratiekosten
      • Meer grip op uw administratie
      • U kent na afloop vele administratieve normen
      • Onmisbare basis voor elke ondernemer
      • Uw administratie wordt overzichtelijk en bevordert succes en groei
      • Kosten volledig Fiscaal Aftrekbaar

In het Starterstraject leert u dé basisbeginselen van administratieve normen in 5 delen. Wij helpen u met de eerste opzet van uw administratie en geven u praktische handvaten.

uw administratie voldoet na afloop aan de inrichtingseisen

Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.:

      • Hoe richt ik mijn administratie in?
      • Welke rechtsvorm voor mij?
      • Auto zakelijk of privé?
      • Offertes & Facturen opstellen
      • Kleding voor uw werk
      • Mijn paperassen
      • Welk boekhoudstelsel voor mij?
      • Wat behoort allemaal tot uw administratie?
      • Hoe lang moet ik wat bewaren?
      • Kasboek verwerking van uw bonnen,
      • Bankboek inrichten en bijwerken
      • Debiteurenboek inrichten en bijwerken
      • Crediteurenboek inrichten en bijwerken
      • Onderwerpen die tevens aan bod komen
      • Afschrijvingen, kosten, uitgaven, omzet
      • Aftrekposten, Omzetbelasting/BTW, KOR, de aangifte
      • Fiscale factureringseisen anno nu, VAR, DBA
      • en meer onderwerpen die spelen.....

DE BASIS voor de Administratieve Verwerking

In het Doorstarttraject leert u met welke administratieve vereisten u als werkgever te maken krijgt in 5 delen. U kunt voor u en uw personeel daarbij denken aan o.a.:

      • Aanmeldingsformulieren werkgever
      • Aanmeldingsformulieren werknemers
      • Fiscale & financiele aspecten arbeidscontracten
      • Eerste Dagsmelding (EDM) verplicht of niet?
      • Beloning volgens CAO of hoe anders ?
      • Identificatieplicht, wat houdt dat in en hoe doe ik dat?
      • Wat behoort er allemaal tot mijn salarisadministratie?
      • Aspecten die gelden voor UWV, Belastingdienst, Pensioenbureau
      • Periodieke aangiften
      • Fiscale en sociale beloningsaspecten waaraan u als werkgever zit te denken
      • Reiskosten / auto van de zaak/werkkleding.
      • En meer onderwerpen......

Er zijn het gehele jaar diverse Bijblijfcursussen per branche, gezien de continu wijzigende wet– en regelgeving. U kunt een afspraak maken of zich aanmelden om uw administratie en persoonlijke vragen te bespreken met de adviseur.

Bedrijfsadministratie

wij zijn uw gids in de fiscale jungle