Veel gestelde vragen
Welke diensten kan ik krijgen?
Onder de knop diensten, kunt u zien wat Telleman o.a. te bieden heeft aan B2B en partiulieren, doch is dit niet uitputtend, omdat de dienstverlening flexibel op de klantvraag wordt aangepast.
Ik ga starten, wat staat mij te wachten?
U komt in de verkeersregels van de fiscale ondernemerswereld. Dit kan zijn in de gebieden: inkomstenbelasting, BTW/omzetbelasting, loonbelasting, motorrijtuigenbelasting en ander fiscale wetgevingsstukken. Het starterstraject of doorstarttraject gaat in op uw onderneming: individuele educatieprogramma’s. Geen examen maar wel ontvangt u een deelnemingscertificaat. Daarnaast kan er hulp geboden worden bij uw ondernemingsplan. Deze is een plan voor uzelf en u kunt u een krediet mee aanvragen. Ervaring leert dat de bank daar brood in moet zien en u zult ermee moeten shoppen. Soms moet u uw plan bijstellen.
Wat is het verschil tussen een Accountant en een Administrateur / Boekhouder
Eigenlijk is er geen verschil tussen een boekhouder en een accountant, want als het erop aankomt om uw boekhouding te doen en uw BTW-aangifte en andere belastingaangiften in te dienen, of om uw stukken samen te stellen, dan is er geen verschil. Mits en vooral zolang de boekhouder en accountant zich op de hoogte blijven stellen van de steeds wijzigende spelregels. U ontvangt van ons een samenstellingsverklaring als wij daarvoor instaan. Een accountantsverklaring kunnen wij aanvullend voor u verzorgen. Uiteindelijk heeft u nog steeds een administrateur/ boekhouder nodig die de jaarrekening samenstelt, want een accountant mag niet zijn eigen werk controleren!
Wat kan een administratiekantoor voor mij betekenen?
Een (bedrijfs-)administratie voeren is geen kant-en-klaar product. Er wordt maatwerk geleverd. De wens wordt met u besproken. Ondernemers kunnen hun administratie uitbesteden of, als zij liever een meekijkend oog wensen, deze zelf inboeken en elektronisch samenwerken ter controle en/of correctie. Online boekhouden met handige App om ook onderweg te kunnen factureren aan uw klanten. Jaarstukken worden opgesteld en er kan indien gewenst meegegaan worden naar de bank bij het bespreken van uw jaarrapport. Daarnaast zijn wij uw intermediair in belastingzaken. Aangesloten cliënten ontvangen naast onze nieuwsbrieven ook persoonlijk advies en branche gebonden attenderingen.
Boekhouder gezocht: Wie kan er terecht bij Administratiekantoor Telleman?
In principe iedereen die met fiscale vraagstukken zit of de boekhouding/administratie uit handen wil geven. Voor advies op maat aan particulieren en ib-ondernemers: eenmanszaak, ZZP-er, v.o.f., maatschap.
Grensbedragen jaarrekeningenrecht 2024 (Titel 9 Boek 2 BW) twee van de drie voorwaarden:
Voor micro-rechtspersonen is het balanstotaal maximaal € 450.000 (was € 350.000) en de netto-omzet maximaal € 900.000 (was € 700.000). Voor kleine rechtspersonen gaat het om een balanstotaal van maximaal € 7,5 miljoen (was € 6 miljoen) en een netto-omzet van maximaal € 15 miljoen (was € 12 miljoen). Voor middelgrote rechtspersonen is nu het balanstotaal maximaal € 25 miljoen (was € 20 miljoen) en de netto-omzet € 50 miljoen (was € 40 miljoen). Voor grote rechtspersonen liggen het balanstotaal en de netto-omzet boven de laatstgenoemde twee bedragen.
Zolang u niet hieronder valt heeft u geen accountant nodig en kunt u bij ons terecht. Mocht u een Register Accountantsverklaring nodig hebben, dan kunnen wij dat regelen.
In welke branches opereert Administratiekantoor Telleman?
De expertise ligt in de beroepen/branches: o.a. Interim, Tandartsen, Tandtechniek, Detailhandel, Bouwbedrijf, Klussenbedrijf, Metselaar, Im– & Export, Zakelijke dienstverleners, Kappers, Schoonheidsspecialisten, Pedicure, Tekstschrijvers, Reclame.
Staat uw branche/beroep er niet bij? Vraag gerust naar uw mogelijkheden!
Verandert er veel in de wet- en regelgeving?
Ja continue en niet 1x per jaar ! Dagelijks ontvangt Administratiekantoor Telleman nieuwsberichten van de overheid en branchevereniging die van wezenlijk belang zijn om een goede partner voor haar klanten te zijn. Zowel in haar dienstverlening als in haar advies. Via studie en cursussen wordt de knowledge van de HBO-adviseurs up-to-date gehouden, naast de vakbladen. Zo kunt u met de adviezen optimaal rendement halen uit de fiscale mogelijkheden.
Aangesloten cliënten krijgen e-nieuwsbrief om zo in te kunnen spelen op de wijzigende wetgeving ter belastingbesparing. Zo krijgt u een messcherpe aangifte.